? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, December 4, 2009

Tugasan 2: Ulasan Jurnal

Jurnal 1

Tajuk:
Graduate Teacher Education and Change : Insights from a First-Grade Teacher's Experience

Penulis :
Cathleen Doheny (2002)


Kajian tindakan ini dilakukan untuk mengetahui masalah yang membawa perubahan dalam latihan mengajar menerusi pendidikan guru graduan. Kaedah yang digunakan ialah pemerhatian terhadap bengkel penulisan yang dibuat oleh Lara Parker (guru yang dikaji) ke atas 26 orang pelajar serta temubual. Guru yang dikaji menggunakan lima kriteria dalam bengkel penulisan tersebut iaitu hak milik, sokongan, ketabahan, integrasi dan tindak balas pengajaran.
Daripada kajian yang dijalankan kriteria yang diutarakan oleh Lara berjaya dalam mengubah pengajaran.


Jurnal 2

Tajuk:
Action Research on Cognitive Rescaling Guest columnist: Stacy Mortensen

Penulis:
Dave Edyburn (2002)

Tujuan kajian ini dijalankan ialah untuk menentukan dan melihat kesan pengskalaan semula teks digital yang terdapat dalam kajian dan proses menulis seorang murid yang dikenalpasti masalah pembelajarannya yang mana mempunyai kaitan dengan gangguan emosi, belajar di sekolah yang mempunyai persekitaran yang serba lengkap, di dalam sekolah di bandar.

Tempat kajian ini merupakan sebuah sekolah alternatif yang menyediakan pelajar sekolah tinggi dan pertengahan di dalam daerah bandar yang besar.

Kajian ini direkabentuk sebagai kajian tindakan yang dijalankan oleh guru. Hasil diukur berdasarkan penggunaan rumusan automatik yang terdapat dalam perisian Microsoft Word dan keupayaan untuk pengskalaan semula kognitif dan maklumat disusun dikaji menggunakan Internet untuk menghasilkan buku rujukan di dalam ekosistem yang khusus. Hasil kajian ini diterangkan dalam 2 bentuk untuk memahami kesan strategi pengskalaan kognitif terhadap pencapaian pelajar iaitu tingkahlaku pelajar dan sikap mereka terhadap pembelajaran.
Jurnal 3

Tajuk:
Minute Math: An Action Research Study of Student Self-Assessment*

Penulis:
Brookhart, S. M., Andolina, M. & Zuza, Megan (2004)

Kajian tindakan ini melibatkan 41 orang pelajar kelas gred 3 termasuk pendidikan khas yang dijalankan oleh dua penyelia universiti, tiga orang guru dan tiga orang guru pelatih. Kajian ini melibatkan pelajar dalam meramalkan dan menggrafkan skor ujian mereka dalam masa satu minggu ujian terhadap 0-9 fakta ulangan. Pelajar juga direflek setiap minggu terhadap progres mereka dan kejayaan pembelajaran dan strategi penyelesian masalah. Penaksiran diri pelajar berjaya pada pembelajaran tugasan mengingat jadual waktu dalam pengalaman untuk pelajar tentang pemantauan pembelajaran matematik mereka.

Hasil kajian ini menyediakan data untuk mencadangkan keputusan yang konsisten untuk seorang pelajar di mana alatan teknologi, rumusan automatik dibuktikan menjadi bernilai kepada pelajar yang menderita dengan ketidakupayaan.

0 comments: